Feltehetőleg elég sokan emlékeznek a tavalyi Vatera kampányra, mikor is egy megcsalt feleség kéri a kedves emberek segítségét a bosszúállásban. Interneten aukcióra bocsátja a férje féltet kincseit, persze potom áron. Kezdetben ott volt a gerilla jelleg, hogy Vera "jaj szegény!". Többen még úgy is gondolták, hogy valós eseményekről van itt szó. Majd a kampány alakult, és a Vaterán egyre több és több értékes cucc került kiárusításra, mint Obama szignált könyve vagy egy Kiss gitár. Persze mindegyikhez tartozott egy újabb szpot, hogy mindenki értesüljön róla. Mindeközben a Vatera látogatottsága, és feltételezem forgalma is fellendült. A kampány ötletes, és Magyarországon eredeti volt.
A kampánynak volt eleje, közbenső "izgalom fenntartó akciók" és lezárása is, mikor Veránk elbúcsúzott tőlünk. Persze az egyik versenytárs a Depo se hagyta szó nélkül, ő megtestesített a férjet. Az ő "rekampányuk" nem volt olyan kidolgozott, de hallatták a hangjukat, jót virult rajta a közönség, és megismertük a Depo.hu oldalt is.
Aztán az elmúlt héten megjelent az Ingatlan.com spotja, ahol egy férfi- akinek még nincs neve, én a "Fazon" nevet adnám neki :) - meséli a hivatását, hogy ingatlanokkal foglalkozik, és milyen profi, hogy feltölti az oldalra. De mindeközben elmeséli a nagy hibáját, hogy mindent elhagy. És most értünk a lényeghez. Elhagyott egy táskát, amiben 6 millió forint van, és természetesen a honlapon az egyik képen vhol ott kell lennie. "Aki megtalálja, az a felét megkapja." Szól za ígéret.
Lehet csak én látom úgy, de eléggé hajaz a Vatera ötletére az Ingatlan.com kampánya. Persze sok-sok különbséggel, mert hát ugyanazt a sztorit mégegyszer nem lehet elsütni! Ha valaki elég vájt füllel hallgatja a szpotokat, észreveheti, hogy még a hangsúlyok is azonosak, mikor elhangzanak az "ajánlatok". Félreértés ne essék, nagyon is szerettem Vatera Verás akciót - annak ellenére, hogy túl sokszor hallgattam meg erről prezit az egyetemen -, és kíváncsiam várom mi lesz a folytatása az Ingatlan.com kampányának.