szappanopera

Az életben is vannak szappanoperák! És itt nem a csöpögős romantikára gondolok, hanem a sok-sok mellékszálra. Ez a blog is ezt próbálja meg leképezni. Mindenki talál kedvére való témát! Van itt étel-ital, kritika, jó tanácsok és ajánlók vegyes felvágottban. Szappan buborékos szép napot és jó böngészést!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

90 napos (4) ajándék (4) ajánló (32) alkohol (4) álom (1) ázsia (4) bio (3) bkv (2) blog (2) bombariadó (1) bonbon (1) budapest (3) buli (1) cica (1) corvinus (1) doktor (1) ékszer (2) energia (1) esernyő (1) étterem (9) facebook (4) fagyi (1) fantázia (1) feminista (2) filo (9) frizura (2) furcsaság (11) gasztro (12) gyertya (1) hummus (1) illem (3) ingatlan (1) ital (1) játék (2) karácsony (2) kincs (4) koktél (1) kritika (17) kultúra (1) levél (1) munka (1) napló (16) nőcsábászakadémia (1) orczy (1) recept (12) reklám (8) ruha (3) saláta (1) social media (2) sport (1) sushi (3) switch pitch ball (1) szerelem (2) sztár (1) sztrájk (1) tinik (1) ünnep (1) útmutató (4) vatera (1) vendégek (1) videó (5) zene (1) Címkefelhő

Holdállás

Friss topikok

  • ŐnMagam: <a>kava.blog.hu/&lt;/a&gt; (2017.10.11. 12:19) Anti-energy drink, total relax!
  • Muliweg: A Kontra-ban olvastam valamit ami nem igaz. :)"bio alapanyagokból nem lehet festéket előállítani" ... (2014.07.29. 11:42) Bio Hair másodszor
  • kökény80: A szar teljesítményért pedig játékpénz jár, nem igazi. Már írtam a központnak, majd meglátjuk, mit... (2011.01.25. 14:25) Bio Hair, már a fodrászat is bio!
  • Wasabimánia: www.wasabimania.blog.hu Várunk titeket szeretettel :) (2010.06.01. 15:59) Nemzeti kajáldák
  • Tymi: @Mr Pé: Hahó! A későbbiekben én csak elvétve olvastam a blogot. Báár... Izgalommal vártam, hogy m... (2010.05.09. 18:53) Kijutós blog

Karácsonyi frász!

2010.11.10. 11:12 Tymi

Minden évben felmerül a kérdés: "Mit adjak karácsonyra a szüleimnek/barátaimnak/kedvesemnek?" Mivel semmi olyan nincs az ő kívánságlistájukon, amit ajándékba lehetne adni, így nagy bajban vagyok. Szeretem az egyedi, kézzel készített, általam alkotott ajándékokat. Idén kitaláltam, hogy saját bonbonokat fogok ajándékozni. Ez egészen egy hétig tartott. Nem voltam valami kitartó, beismerem. Viszont ajánlom minden kísérletező kedvűnek ezt a fajta ajándékot. A teljesség igénye nélkül, az általam kirpóbált és kipróbálásra tervezett recepteket itt most közzé teszem. Remélem mások, akik tapasztaltabbak sok boldogságot okoznak ismerőseiknek :)

Aszalt Sárgabarackos - mogyorós bonbon

Hozzávalók:

15 dkg aszalt sárgabarack
15 dkg darált mogyoró
2 ek. narancslikőr
1 ek. víz
2 ek. vaníliás porcukor
1 ek. barackdzsem
1 fél tk. rumaroma
A bevonathoz 15 dkg ét tortabevonó és 1 tk. olaj

A barackokat - mivel nem voltak igazán puhák ( Nobilis termék, a Kalifa szerintem puhább) - a felforrósított narancslikőrrel és a vízzel kicsit- egy fél órára - beáztattam.

Azután a késes aprítómat jól megdolgoztattam, és a lehető legjobban összeaprítottam őket az alkoholos lével együtt.Hozzáadtam a mogyorót, a barackdzsemet - még ezekkel együtt is jól összedolgoztam a géppel - , és mivel nem találtam elég édesnek, beledolgoztam még két evőkanál vaníliás porcukrot és egy kicsi rumaromát.

Porcukorral megszórt munkalapon két, kb. 20 cm hosszú, másfél cm átmérőjű hengert gyúrtam belőle, másfél-két centis darabkákra vágtam, a darabokat pedig gyorsan gombócosítottam.

A gombócokat beraktam áthűlni a hűtőbe, hogy a máz könnyebben rájuk dermedjen.

A tortabevonót egy kicsike lábosban gőz fölött megolvasztottam és jól belekevertem az olajat.

A gombócokba fogpiszkálót szúrtam, annál fogva forgattam- mártogattam őket a bevonóba.A tetejükre kis darabka aszalt barackot biggyesztettem. ( A kicsi lábast is még megdöntöttem, így majdnem teljesen be lehetett körbeforgatva vonni a gombócokat anélkül, hogy fél kiló csokit kellene felolvasztani a tuti eredményhez.)

Ha még engedetlenkedett a bevonó, vagy túl vastagon került a gombócra, egy kezem ügyébe eső teáskanállal igazgattam rajta. A fogpiszkálóra tűzött gombócokat beleszúrtam egy vastag hungarocell lapba, így dermedt meg rajtuk a bevonó a hűtőben.

(Forrás: piszke.blogspot.com)

Ribizlis bonbon

Hozzávalók:

100g piros, bogyós gyümölcs
1ek málnaecet
350g fehér csokoládé
25g vaj
kb. 400g étcsokoládé
 

A gyümölcsöt pürésítjük. Adjuk hozzá a málnaecetet és melegítsük meg.
Törjük hozzá a csokit és addig melegítsük, míg a csoki megolvad. Olvasszuk meg benne a vajat is.
Egy 20*30 cm-es formát kibélelünk sütöpapírral és a masszát beleöntjük. Egy éjszakára a hütöbe tesszük.
Másnap kiborítjuk az összeállt masszát és felkockázzuk.
Az étcsokit göz felett megolvasztjuk, a gyümölcsös kockákat pálcikára húzzuk és kiskanál segítségével lecsorgatjuk csokival.
Hungarocelbe szúrkálva szárítjuk meg.

(Forrás:gabriellakonyhaja.blogspot.com)

Van még...

 

 

Mákos - fehércsokis trüffel:

Hozzávalók:
65 g fehércsoki
1 evőkanál tejszín
20 g vaj
mák
rumos meggy
étcsoki a bevonáshoz

A fehércsokit felaprítottam, a vajat a tejszínnel együtt felforraltam, majd beleszórtam a csokit, és addig kevergettem, míg homogén masszát kaptam. Beleszórtam a mákot (ízlés szerint), majd a bonbonforma (nálam ezúttal kiürült Toffiffee-s doboz) üregeit megtöltöttem a masszával, majd mindegyik közepébe egy-egy rumos meggyet nyomtam. Be a hűtőbe pihenni. Amikor megdermedt, csokit olvasztottam, és belemártogattam a bonbonokat.

(Forrás: bonbonda.blogspot.com)

 Citromkrémes bonbon:

Hozzávalók: 10-15 dkg étcsoki

Lemon curd (citromkrém): Ez nagyon nagy adag lesz, csak töredékét fogjuk elhasználni a bonbonhoz, de ne aggódjatok, a többit felhasználhatjátok tortákhoz, más kekszekhez, vagy lehet csak úgy, magában is kanalazni) 2 citrom 15 dkg cukor 5,5 dkg vaj 3 tojás A citromok héját egy kisebb lábasba reszeljük, belefacsarjuk a levüket, hozzáadjuk a cukrot és a vajat és az egészet gőz fölött addig kevergetjük, míg a cukor és a vaj teljesen elolvad. Ha kész, levesszük a tűzhelyről és félretesszük, míg szobahőmérsékletűre hűl. Ha kihűlt, beleütjük a tojásokat, kézi habverővel jól elkeverjük és kis lángon 12-15 percig kevergetjük, míg besűrűsödik. Mivel a végén maradhat benne tojásfehérje darabka, vagy bármi más, ami nem krémes, ezért érdemes a legvégén átpasszírozni egy sűrűszövésű szitán. Megvárjuk míg teljesen kihűl.

Ha a krém kihűlt, jöhet a bonbonozás Étcsokit olvasztunk egy kislábasban. Kikenjük az olvasztott csokival a bonbonformát, úgy, hogy ne maradjon hézag sehol. Betesszük a hűtőbe, ott 10-15 perc alatt megdermed. Kivesszük, pici kiskanállal citromkrémet adagolunk minden bonbonba, majd a maradék olvasztott étcsokival zárjuk a bonbont. Most se maradjon hézag sehol, mert különben ki fog folyni a krém. Ha kész, betesszük a hűtőbe és megvárjuk míg megdermed, aztán kivesszük, kipattintjuk a formából a kész bonbonokat és kész is

(Forrás:csakapuffin.blogspot.com)

Aki még több receptre kíváncsi azoknak ajánlom ezt az 1. és 2. linkgyűjteményt.

A bejegyzés trackback címe:

https://szappan.blog.hu/api/trackback/id/tr552438034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása