A reklámokat általában szeretem. A musicalekkel nincs bajom. De a kettő keverékétől feláll a hátamon a szőr.
Csak nekem tűnik fel, hogy mennyire megszaporodtak az éneklős reklámok a hazai csatornákon? Ez a divathullám csak nyugatról jöhet, ahol már musical stílusban készülő szappanoperák látnak napvilágot.
Ha valaki volt olyan szerencsés, és nem találkozott még ilyen kreálmánnyal, annak itt az egyik példa:
A reklámot nem igen szeretném boncolgatni. Kontár már megtette helyettem is. Én csak annyit tennék hozzá, hogy a reklám szövegét meg se próbáljuk értelmezni! Egyetlen részlet jut mindig eszembe: "Belül menő háló véd!" A hangszíne számomra egy kínzás. Egy musical is így is így hangzik? Egy további kérdés az alkotók felé: a célcsoportnál tuti ez a legkedveltebb műfaj?
Persze magyar termék is előállt ilyen reklámmal:
A hangszín barátibb, fülbemászó. Sanszos, hogy Máté Péter Zene nélkül mit érek én számát hallhattuk az előbb, természetesen átdolgozva. De az énekelve értékesítés nem tudom mennyire nyerő. A Pick csapat nyerő, összetartó, a termék dalra fakaszt, a vevő is dalolni fog a gyönyörtől. Nem tudom elképzelni az insightot.
A legújabb szórakoztató 30 mp a Dove kampánya:
(Magyar verziót nem találtam, amint lehet pótlom.) Önálló zene komponálására itt se futotta, csak a Muzsikahangját hallhatjuk új köntösben. Ezek a nevetséges -paródia- frizurák nekem kissé furcsák.Értem én, hogy hatni kell a nézőre... Na de eddig ez volt a legjobban élvezető, a korábban felsoroltakhoz képest. Najó.. azért ez még tetszik is :)
UPDATE: A Dove nagyon ráállt erre az éneklős reklám vonalra. A sampon után a testápolócsalád is kapott egy dalolós szpotot.
Lehet szeretni és utálni ezeket a posztokat. Egy biztos, kitűnnek a többi közül. Nálam negatív irányba... A tendenciát igyekszem nyomon követni, a végén még ki tudja, a véleményem is megváltozik.