A nagy csapongások közepette kellett már egy poszt, ami valami másról szól. imádom a jó reklámokat, és még inkább ha jó zenével vannak párosítva. A Sony tökéleteset alkotott. Legalábbis nekem a kedvenc reklámom a színeslabdás, San Fransisco utcás reklámjuk. De a többi se utolsó.
Bárkit megkérdezünk, azt mondja, hogy ez csak digitális trükk. Tévedés! A valóság az, hogy mintegy 250 ezer darab színes gumilabdát gurítottak le a dimbes-dombos vidéken.
Képek a forgatásról ITT megtekinthetőek. reklámkedvelőknek ajánlott! Persze utómunkát igényelt a videó. Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan szedték össze a labdacsokat? Állítólag egy nagyon nagy hálóval, de jó pár darab megmaradt emlékbe az utcákon is. A zenéjébe is beleszerettem (Jóse Gonzales - Heartbeats. Marketingen tanár a szünetben kereste a videókat a neten, mint példák. Én háttal ültem a kivetítőnek, szünetben ment a trécs. Meghallom a zenét, mondom ez a Bravia! Csoptárs: Hát te ezt honnan tudtad? :)
Aztán itt a másik nagy dobásuk, a festék robbantós. Mikor megláttam először ezt mondtam: "Ez biztos nem valóságos! De marha jól néz ki."
Na... kiderült, hogy ez is valós felvétel. A fenti videón egy bohóc "halálfutásást" is láthajuk, haza csatornákon én nem láttam ezt a verziót. Mindenesetre megtöri egy kicsit a tűzijáték okozta kábulatot és színesőt. Ez a videó pedig amolyan werkfilm:
A reklámfilmet 2006-ban, Glasgowban forgatták. Környező házakat beborították fóliával, a környező utcákat kordonnal elzárták; közönség ennek ellenére volt. (De jó lett volna ott lenni). Egyéb adatok: 70 000 liter környezetkímélő festék; 622 "dézsa" bomba; 455 ágyú (az igazi tűzijáték effektek alapja); 57 km vezérlő kábel; 1700 detonátor; 1 bohóc.
Arról nagyon nincs hírem mi lett a visszamaradt festék áradattal, de hogy az a terület még sokáig színes maradt, az egészen biztos.
Ha már voltak pattogó gumilabdák és festék tűzijáték, akkor most jöhet a színes gyurma nyuszik világa! Ez a reklámfilm is tükrözi a megalomániát, ez is színes és látványos. Egyedi ízlés kérdése, de nekem anniyra nem tetszett. mindenesetre figyelemre méltó.
Az üzenet itt is átjön: Colours like no other. :) A youtubeon rengeteg paródiát találni, meg utánzatot. Úgyfest sokakat megihletett a szpot.
Az utolsó két videóhoz nem tudok mit kommentül fűzni: gyönyörű színek, egyedi megoldások, lenyűgöző látvány. A Domino City szpot annyiban tér el a többitől, hogy nem egy nagyvárosban játszódik, hanem Indiában és Ázsia egyes részein. Egyszerűen inspiráló, legalábbis engem inspirál, imádom a színek kavalkádját és a hozzájuk passzoló zenés hangulatot.
Ez utóbbihoz lenne megjegyzésem: nem a színek kapnak hangsúlyt, hanem a kép, és amint az előáll. a léyneget mégse felejtsük, egy TV reklámot nézünk. A Tékozló homáron volt egy cikk, amiben a szerző ezt írja: "Ha folytatódik ez a megalomán-tendencia (nem is lehet másképp), a jövő évi szpotra már jegyet fognak szedni." Ha bárki hall arról valamit, hogy ebből az ötletből valóság lesz, akkor feltétlen értesítsen!